Księgarnia psychologiczna Przemiana
Barbara Krzemińska
psycholog, psychoterapeuta. Absolwentka Szkoły Psychoterapii INTRA w Warszawie.

Formy pomocy:

  • Konsultacje

    Jedno lub dwa spotkania wstępne, pozwalające określić naturę problemu i zaproponować najbardziej odpowiednią formę terapii

  • Interwencja psychoterapeutyczna

    Doraźna pomoc w określeniu aktualnego problemu i wyborze najlepszego w danej sytuacji rozwiązania

  • Psychoterapia indywidualna

    Forma terapii skoncentrowanej na poszukiwaniu mocnych stron osoby, odkrywaniu jej potencjału oraz wypróbowywaniu nowych, bardziej skutecznych sposobów radzenia sobie z nowymi sytuacjami.

Inne usługi:

  • Diagnoza osobowości

Zakres pomocy

  • Depresje,
  • lęki (zaburzenia lękowe),
  • napady paniki,
  • wykorzystanie seksualne i  psychoterapia ofiar przemocy seksualnej,
  • problemy małżeńskie – terapia indywidualna,
  • żal po stracie bliskiej osoby,
  • strata okołoporodowa (śmierć małego dziecka, poronienie),
  • związek z osobą uzależnioną,
  • przemoc psychiczna i fizyczna w rodzinie,
  • nieśmiałość,
  • brak pewności siebie w sytuacjach społecznych i zawodowych,
  • trudności w kontaktach interpersonalnych,
  • trudności z wyrażaniem uczuć,
  • brak umiejętności asertywnych,
  • silne przeżywanie stresu, napięcia,
  • wsparcie i towarzyszenie osobom terminalnie i przewlekle chorym,
  • DDA, DDD – pomoc osobom które doświadczyły przemocy psychicznej, fizycznej  zaniedbania emocjonalnego, a także osobom pochodzących z rodzin dotkniętych alkoholizmem.

Metody pracy:

Moja praca ma charakter terapii skoncentrowanej na osobie (humanistyczno – egzystencjalnej), stosuję również elementy terapii psychodynamicznej i poznawczo – behawioralnej.

Odwołuję się do osobistej historii życia osoby, jej uczuć i odbioru świata; poszukuję jej zasobów, tak by przez kontakt terapeutyczny nastąpiła trwała zmiana w przeżywaniu, wyborach, zachowaniu.

 

Co daje psychoterapia?

 

Na spotkanie z psychoterapeutą decydujemy się najczęściej wtedy, gdy nie dajemy sobie rady z własnymi problemami ( mamy trudności w związkach, problemy dotyczące przeżywanych emocji, trudności związane z naszą sytuacją życiową, wciąż powtarzamy te same błędy). Uświadamiamy sobie wtedy, że chcielibyśmy coś zmienić w naszym życiu. Kiedy decydujemy się na spotkanie z terapeutą, pragniemy doznać ulgi.

I rzeczywiście – psychoterapia ma na celu przyniesienie ulgi w cierpieniu – psychicznym, nierzadko także fizycznym.

Terapia to oparta na akceptacji i zrozumieniu rozmowa w przyjaznym i bezpiecznym miejscu, jakim jest gabinet psychoterapeuty, rozmowa podczas której staramy się opowiedzieć terapeucie o tym, co aktualnie myślimy, czujemy, przeżywamy. Czasami może to oznaczać dla nas także powrót do bolesnych, trudnych uczuć, zranień i traumatycznych przeżyć z przeszłości, które niewypowiedziane nadal w nas tkwią i wpływają na nasze życie – i  dlatego przeszłość wciąż staje między nami, a teraźniejszością. Inaczej mówiąc – wciąż  reagujemy na to co jest teraz, w taki sam sposób jak kiedyś, mimo, że teraz mamy więcej możliwości.

Praca nad sobą daje nam lepsze rozumienie nas samych – źródeł naszego cierpienia, motywów naszego postępowania w różnych sytuacjach, naszych emocji i naszego sposobu widzenia i przeżywania świata.  Skuteczna psychoterapia daje zmiany w rozumieniu, przeżywaniu i zachowaniu pacjenta, tak aby jego bolesne objawy, konflikty, schematy, negatywne myśli  nie przeszkadzały mu funkcjonować. A wtedy gdy zaczynamy dostrzegać pewne prawidłowości, gdy zaczynamy rozumieć, dlaczego robimy pewne rzeczy, możemy próbować to zmienić. Możemy – bo psychoterapia daje wybór.  Psychoterapia to bezpieczna, lecząca, bo pełna zaufania i szczerości relacja pomiędzy pacjentem, a psychoterapeutą. Relacje poprzez, którą pacjent może stawać się autentyczny, spontaniczny i dojrzały. Po prostu może stawać się w pełni sobą.

 

Przed skorzystaniem z fachowej pomocy psychoterapeuty czasami mogą nas powstrzymywać wahania,  obawy, że otwierając się przed terapeutą i opowiadając mu o naszych problemach, trochę jakby oddajemy się w jego ręce i tracimy kontrolę nad tym co się z nami dzieje. Myślę, że warto byłoby tutaj przyjrzeć się uczciwie swojej sytuacji i zastanowić się ,co na dłuższą  metę będzie dla nas lepsze: czy ta chwila przejścia przez wahania, obawy i lęki przy (najczęściej pierwszych kilku) spotkaniach z terapeutą, czy pozostawanie nadal w naszej obecnej  sytuacji, która jakiś czas trwa i powoduje określone konsekwencje.

 

Terapia to droga do tego, aby przepracowując utarte schematy, konflikty, toksyczne relacje, spotkać się ze swoją własną dojrzałością, nauczyć się być odpowiedzialnym, wolnym i przez to żyjącym pełnią życia.